Skip to content Skip to footer

Sprawy socjalne

Grafika przedstawiająca osobę za biurkiem
Pomoc socjalna może przybierać różne formy, zależnie od okoliczności i diagnozy potrzeb.

Pracownik socjalny:

  • Udziela informacji w sprawie świadczeń przysługujących z ZUS, KRUS.
  • Pomaga w przygotowaniu skompletowaniu dokumentów rentowych, emerytalnych.
  • Występuje o dodatek pielęgnacyjny przed 75 rokiem życia.
  • Występuje o świadczenie dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji.
  • Występuje o dodatek mieszkaniowy.
  • Występuje do orzecznictwa o stopień niepełnosprawności, zmianę stopnia.
  • Współpracuje z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych jak również z Miejskim Zespołem ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
  • Gdy pacjent nie ma przyznanego żadnego świadczenia pracownik socjalny interweniuje w Ośrodku Pomocy Społecznej.
  • Pracownik socjalny wspomaga rodzinę w umieszczeniu chorego w hospicjum stacjonarnym.
  • Wnioskuje o częściową refundację leków dla chorych, którzy są w trudnej sytuacji finansowej.
Pierwsze kroki

Zgłaszanie potrzeb socjalnych

⟶ telefonicznie (22) 839 23 73, kom. 601 660 301
⟶ lub osobiście w naszym sekretariacie przy Pl. Inwalidów 3 w godz. 9.00–16.00