Sprawy socjalne

Pomoc socjalna może przybierać różne formy, zależnie od okoliczności i diagnozy potrzeb.
Pracownik socjalny:
- Udziela informacji w sprawie świadczeń przysługujących z ZUS, KRUS.
- Pomaga w przygotowaniu skompletowaniu dokumentów rentowych, emerytalnych.
- Występuje o dodatek pielęgnacyjny przed 75 rokiem życia.
- Występuje o świadczenie dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji.
- Występuje o dodatek mieszkaniowy.
- Występuje do orzecznictwa o stopień niepełnosprawności, zmianę stopnia.
- Współpracuje z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych jak również z Miejskim Zespołem ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
- Gdy pacjent nie ma przyznanego żadnego świadczenia pracownik socjalny interweniuje w Ośrodku Pomocy Społecznej.
- Pracownik socjalny wspomaga rodzinę w umieszczeniu chorego w hospicjum stacjonarnym.
- Wnioskuje o częściową refundację leków dla chorych, którzy są w trudnej sytuacji finansowej.
Pierwsze kroki
Zgłaszanie potrzeb socjalnych
⟶ telefonicznie (22) 839 23 73, kom. 601 660 301
⟶ lub osobiście w naszym sekretariacie przy Pl. Inwalidów 3 w godz. 9.00–16.00